On our way to LA..

22 juli 2008 - Victorville, California, Verenigde Staten

Ja inderdaad Maup, de terugreis komt in zicht, en er is nog zoveel dat wij willen zien! Vandaar dat wij vandaag hebben besloten eens flink tijd in te halen en de lange etappe van de Grand Canyon naar LA te doen. Dat was zo'n 400 mile (660 km) en eigenlijk ging dat heel relaxt.  Het verkeer hier is heel ontspannen, maar toch schiet je op.
Bij Essex namen wij de Route 66 tot aan Ludlow (45 mile)en daar gingen wij weer verder met de Interstate 40. Het was leuk om dat stukje Route 66 te doen en tegelijkertijd te lezen over de historie hiervan. Route 66 loopt dwars door het zuidwesten van Chicago naar LA. Ten tijde van de economische crisis eind 20 jaren werd deze route veel gebruikt door enorme groepen werklozen. Route 66 stond min of meer symbool voor hoop op betere tijden. Veel later in de jaren 50 en 60 werd de route veel gebruikt door jongeren op zoek naar hun eigen 'ik', uiteraard ging dit samen met een hoop 'sex, drugs en rock en roll' .
Het is uiteraard gewoon een weg, maar toch kwamen wij onderweg wel wat gekke dingen tegen. Langs de kant van de weg hadden veel mensen hun naam geschreven met steentjes, en de bomen hingen vol met schoenen of slipjes. Wat dit nu weer te betekenen heeft (bij de slipjes kan ik mij nog wel wat voorstellen, maar de schoenen?) en verder veel oude, verlaten gebouwen.

Wij hebben ook nog een klein uitstapje gemaakt naar een Ghost Town, dat was in Calico (www.calicotown.com ) waar wij ons waanden in de wereld van de cowboys. Heeeeeeeeel erg toeristisch, maar best wel leuk;-).

Nu zitten we in een Motel 6 (45 dollar!) langs de snelweg in Victorville en morgen gaan wij Beverly Hills onveilig maken. Dan resten ons nog een paar daagjes om te genieten van de Highway 1 richting San Francisco. Ik merk dat ik wel alweer bezig ben met 'thuiskomen', droomde gister van de twee furry monsters;-) het lijkt me heerlijk om ze weer te zien! Ik ben erg blij dat ze deze weken in zulke goede handen zijn geweest, anders had ik niet zo kunnen genieten van deze vakantie.

1. Maup en Margretmaupsmits:
    23 juli 2008
    Lijkt me moeilijk rijden op zo´n "slippery road", maar gelukkig met zo´n 4w drive moet dat goed te doen zijn. Weer uitstekende platen. Het lijkt me inderdaad heerlijk autorijden daar. Zo te zien met mooie wegen en weinig verkeer. Gisteren ben ik ook aan het moteren geweest. Ik had met een haal de motor van de maaimachine aan de ronk. Het gazon ligt er nu weer als een groen biljart laken bij. Maar geloof me, gedurende de nacht is het alweer wat gegroeid, zodat ik denk aan het eind van deze week weer met oordop en al aan de rol te moeten. Het is ook leuk te merken dat die twee tijgers uiterlijk spit and image zijn maar innerlijk totaal verschillen. Knettertje heeft adelijke allures waarbij wij haar personeel zijn en knots heeft een onschuldige goedaardigheid en houdt van gezellige aandacht. Zeer leuk en boeiend om dat te volgen. Voor de rest weer veel reisplezier op the way back to home. Groetjes van 2 maal M en KN.
  2. Jan en Josita:
    23 juli 2008
    Zo te zien gaat jullie reis zeer voorspoedig. Fijn dat alles heel blijft en dat jullie vollop genieten van de prachtige afwisselende landschappen. Wij genieten ook van jullie avonturen maar gaan morgenochtend vroeg aan ons eigen avontuur naar Ecuador beginnen. We zullen jullie blog dan ook even moeten missen vrees ik. 22 augustus komen we weer terug in NL. Geniet nog van jullie verdere reis en tot schrijvens....

Groetjes,

jan, josita, menno en jeroen
  3. Ghis:
    23 juli 2008
    Ja Calico, daar zijn wij ook geweest! Alsof je in zo´n ouderwetse cowboyfilm bent beland... en jij past goed in dat decor Smeer, met die hoed! :-)
    Schoenen en slipjes in de bomen...?! Wat zou dat nou betekenen? Soms is het gewoon toeval, zo van eentje doet het voor de lol en de rest denkt dat het ergens voor staat en doet eraan mee. Zo was het ook in de film ´wag the dog´, een soort gecreeerde hype...